Pages

Tuesday

Pelan Tambahan & Ubahsuai

Pelan Tambahan & Ubahsuai adalah pelan yang perlu di lakukan oleh pihak pemilik kediaman yang ingin mengubahsuai kediaman mereka yang sediada. Ini termasuk lah untuk membesarkan ruang atau merobohkan ruang. Kerja-kerja yang melibatkan perobohan serta menambah ruang ini lah di panggil ubahsuai rumah@kediaman.

Permohonan perlu di lakukan ke Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) untuk mendapatkan kelulusan bagi pelan tersebut. Kerja-kerja pengubahsuaian tidak boleh dilakukan selagi kelulusan pelan belum dikeluarkan. Ini kerana kerja-kerja ubahsuai tertakluk kepada Undang-Undang kecil Bangunan pada setiap PBT terlibat.

Selain itu, kerja-kerja pengubahansuaian serta tambahan hendaklah mengikuti garisan panduan yang telah ditetapkan oleh setiap PBT. Pemilik tidak boleh sewenang-wenangnya melakukan tambahan hingga melangkau had yang telah ditetapkan oleh pihak PBT.

Sebarang pertanyaan berkaitan penyediaan pelan serta pembinaan rumah sila emailkan kepada saya di arch4designconcept@gmail.com atau call/sms ke 0192024649.

No comments:

Post a Comment